2010. június 30., szerda

végletek...

feketefehér. végletek, nem színek. nézzünk szembe velük? kerülgethetjük, de vannak. ártatlan fényesség és fertelmes sötétség, szeretet és gyűlölet, fény és árnyék, élet és halál… s ugyanaz. fehérfekete. semleges? színtelenség? léteznek egymás nélkül?


most elengedem magam. s megengedem magamnak a szertelenséget és összeszedetlenséget. féltem a fehértől. meg a feketétől. mert szélsőségesek. vagy mittudomén. túl tiszták? ... passz
valami ilyesmit írtam volna:




FEKETE

Pozitív jelentése: kifinomultság, bűbáj, biztonság, érzelmi biztonság, hatékonyság, szilárdság,

fennhatóság, méltóság, misztikum, komolyság.

Ez kinek pozitív?



FEHÉR

Pozitív jelentése: higiénia, sterilitás, tisztaság, egyszerűség, kifinomultság, hatékonyság.

S ez?



FEKETE

Negatív jelentése: elnyomás, hidegség, fenyegetés, nehézkesség.



FEHÉR

Negatív jelentése: sterilitás, hidegség, zártság, barátságtalanság, elitizmus.



A fekete. Az sötét.  S mindent elnyel. Azt mondják, hogy védő határokat alkot, elnyelve minden felénk áradó energiát, beburkolja a személyiséget. nemtudom... féltek a sötéttől?



Ahogy a fekete a teljes elnyelés, úgy a fehér a teljes visszaverődés. Lényegében a spektrum
teljes erejét visszatükrözi a szemünkbe. Bár ez is korlátokat képez, de másképp, mint a fekete. ezt se tudom ti?


S JÖNNEK A KULCSSZAVAK. MINDKETTŐ TELJES, MINDKETTŐ TÖKÉLETES... LÉTEZNEK EGYMÁS NÉLKÜL?


FEHÉR

A fehér a tökéletes háttér. Semleges, és minden szín - élénk és tört, világos és sötét - számára megfelelő keret. Attól azonban óvakodjunk, hogy egy térben minden csupa fehér legyen: könnyen kórházi hangulatot teremthetünk, hacsak nem tudunk különleges anyagokat, luxusminőségű tárgyakat beszerezni. A nagy, törtfehér (ekrü) felület is elegáns, és sokkal befogadóbb más színek iránt, mint a steril, hideg hófehér. Ezt nem én írtam, másoltam valahonnan, de jól hangzik, nem?


FEKETE

A fekete háttér különösen az erős, meleg színek számára ideális, ezek a színek valósággal izzanak a fekete háttér előtt. Ezen túl azonban nem sok jót lehet mondani a fekete térről. Asszociációs tartalma nagyon negatív, melyet csak a rendkívül finom anyagok ellensúlyozhatnak, pl. fürdőszobában a hidegen csillogó fekete márvány. Ha nem az egész térfal fekete, csak pl. a bútortestek, néhány finom textil, az nagyon attraktív lehet, melyet általában a fiatal férfiak kedvelnek. ezt se én írtam, de nem érdekel...


Ti hogy vagytok vele?





Erről még beszélünk, jó?

2 megjegyzés:

  1. Az én legnagyobb szerelmem a fekete és a fehér. Örök páros, karakteres elegáns és gyönyörű.Akár együtt akár külön.

    VálaszTörlés
  2. A fekete mindkét oldala tetszetős számomra, s a fehér negatívumai szintén. Bár nem feltétlenül lakberendezési szempontokra gondolok. De együtt nem szeretem a kettőt - legfeljebb járólapon, a nagy fehér négyzetek kicsi fekete rombuszokkal összekapcsolva -, s ha már enteriőr, akkor a borongós, búskomor, már-már goromba viktoriánus stílus áll legközelebb a szívemhez, egy hatalmas, régi ház, repkénnyel befutva,kizárólag eredeti antik bútorokkal berendezve, száműzve minden modernitást... Hmmm... Ha egyszer ilyenben lakhatnék... Hajj, és az öreg bútorok szaga, az valami fenséges... (Bocs, kicsit elragadtattam magam.)

    VálaszTörlés